diumenge, 1 d’octubre del 2017

Conferència de Anna Ballester: "POEMANIA"

Anna Ballester  

Professora jubilada que té una posició global. El teatre i la poesia és el que més li agrada.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiqaXdySI1pPc5yGzZHqfg8gqRVg3jUSHd_XEKgf_BLTu7oWYuiGWwUeOY_2tImPbuESaldmIb_osxL92JoTy0kA_UTIx6Xu5jnT_CjOJfbUd3RF6Sc4tNPJcgDawNtqVR9uu7daSjYKECC/s1600/Copia+de+anna-ballester.jpgBallester sempre ha tingut la sort de fer classe en centres educatius situats a les afores amb alumnes amb problemàtiques diferents. És per aquesta raó per la que pensa que tot el món ha de tenir sempre l’objectiu de superar-se. Com a futurs mestres, és la nostra obligació tindre la intenció de ser millor professionals per a transmetre als nostres alumnes el millor de nosaltres mateixos.

Parlem de poesia: Amor i poesia cada dia
És imprescindible que haja una relació entre l’ alumne i el professor, per a que aquestos tinguen una alta autoestima, ja que és un ingredient per poder avançar, sobretot amb els més menuts.

https://orientacionsanvicente.files.wordpress.com/2012/09/horario-con-5-horas-y-recreo-coloreado-y-dibujo-coloreado.pngA l'àmbit d'escola, la poesia ha d’estar sempre present. Com a mestres hem de plantejar les activitats com a jocs que es realitzen de manera habitual. La poesia té un sentit utilitari per a descobrir la funció poètica del llenguatge i per a comprendre el món d’una forma diferent, modificant el nostre pensament.

http://depng.com/wp-content/uploads/2017/04/Corazon-con-Colores.pngEl llenguatge “de mudar” s’utilitza quan vols expressar algun aspecte important. Els mediadors, és a dir, les persones que actuen com a intermediaris entre la poesia i els xiquets, han de tindre unes característiques concretes com, per exemple, un model de lectura en veu alta que tinga l’objectiu de captar la seua atenció.

Anna, ens fa una recomanació i consisteix en ensenyar a treballar en equip (4 o 5 persones). Cadascú dels xiquets es llig un llibre i dóna la informació a la resta per a que, si els agrada, el lligen. Si utilitzem Internet per a cercar, trobarem recursos i informació rel·lacionada amb aquells llibres que són millor per a l’edat.

Activitats Pràctiques:
  1. Es posen deu persones a les parets i han de llegir el poema “L’arc de Sant Martí”. S’ expliquen les recomanacions per a llegir el poema. Si pronuncien correctament, encara que estiguen llegint mirant a la pared, el poema s’ha d’entendre.
  2. S’han fet 3 grups de persones. Poema del llibre versos diversos. Primer hi ha que preguntar els xiquets: Quines paraules no has comprés? Segon: Activitat de com treballar l’entonació i l’exclamació. Grups: A (llegir de manera neutra), B (llegir de manera interrogativa), C (de manera exclamativa).
  3. Ha fet 3 grups on cascun tenia un dia de la setmana. D’aquesta forma s’han tornat a reagrupar segons el dies de la setmana que els ha tocat és a dir, el dilluns per un lloc, el dimarts per un altre i tots els dies de la setmana.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada